همه چیز درباره زبان برنامه نویسی پایتون

ساخت وبلاگ

چند عامل اصلی برای پیشرفت پایتون

موفقیت پایتون حول چندین فاکتور بوده است که مبتدیان و متخصصان را شامل شده است.

  1. یادگیری و استفاده از پایتون آسان است

تعداد ویژگی های موجود در این زبان بسیار ناچیز است و برای تولید اولین برنامه های شما به زمان و تلاش کمتری نیاز است. پایتون به گونه ای طراحی شده است که خوانا و ساده باشد. این سادگی پایتون را به یک زبان تدریس ایده آل تبدیل می کند و به تازه واردان این امکان را می دهد که آن را به سرعت انتخاب کنند. در نتیجه، توسعه دهندگان زمان بیشتری را به فکر مسئله ای که می خواهند حل کنند و زمان کمتری را به فکر پیچیدگی های زبان یا رمزگشایی کدهای باقی مانده از دیگران می گذرانند.

  1. پایتون به طور گسترده ای مورد استفاده و پشتیبانی قرار گرفته است

پایتون هم محبوب است و هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا رتبه بندی بالا در نظرسنجی ها مانند شاخص Tiobe و تعداد زیاد پروژه های GitHub با استفاده از پایتون گواهی می دهد، پایتون بر روی هر سیستم عامل و اکثر موارد جزئی نیز قابل اجرا است. بسیاری از کتابخانه های بزرگ و سرویس های مبتنی بر API دارای اتصالات یا لفاف بسته بندی پایتون هستند که به آنها اجازه می دهد پایتون آزادانه با آن سرویس ها ارتباط برقرار کند یا مستقیماً از آن کتابخانه ها استفاده کند.

  1. پایتون یک زبان به درد بخور است

حتی اگر اسکریپت نویسی بخش عمده ای از موارد استفاده پایتون را در بر بگیرد، از پایتون برای ساختن نرم افزار های با کیفیت حرفه ای و هم به عنوان برنامه های مستقل و هم به عنوان سرویس های وب استفاده می شود.
ممکن است پایتون سریعترین زبان نباشد، اما همه کاره بودن آن بسیاری از نقص هایش را نیز جبران کرده است.

هر آپدیت بهتر از نسخه قبلی

هر آپدیتی در زبان پایتون ویژگی های جدید مفیدی را برای همگام سازی با شیوه های مدرن توسعه نرم افزار اضافه می کند. به عنوان مثال عملیات ناهمزمان و کوروتین اکنون بخش های استاندارد زبان هستند و نوشتن برنامه های پایتون را که پردازش همزمان را انجام می دهند آسان می کند.

از پایتون در کجا ها استفاده می شود

ابتدایی ترین مورد استفاده برای پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی است. پایتون فقط جایگزینی برای اسکریپت های پوسته یا پرونده های دسته ای نیست. همچنین برای اتوماتیک کردن تعاملات با مرورگرهای وب یا رابط کاربری گرافیکی برنامه یا برای تهیه و پیکربندی سیستم در ابزاری مانند Ansible و Salt استفاده می شود.

کاربرد زبان برنامه نویسی پایتون

برنامه نویسی عمومی برنامه با پایتون

شما می توانید با استفاده از پایتون برنامه های GUI خط فرمان و کراس پلتفرم را ایجاد کرده و به عنوان اجرایی خودگردان مستقر کنید. پایتون توانایی بومی ایجاد یک باینری مستقل از یک اسکریپت را ندارد، اما بسته های شخص ثالث مانند cx_Freeze و PyInstaller می توانند برای انجام این کار استفاده شوند.

علوم داده و یادگیری ماشین با پایتون

تجزیه و تحلیل پیشرفته داده به یکی از سریعترین زیر مجموعه های ITو یکی از موارد استفاده از پایتون تبدیل شده است. اکثر قریب به اتفاق کتابخانه های مورد استفاده برای علم داده یا یادگیری ماشین دارای رابط های پایتون هستند، و این زبان را به محبوب ترین رابط سطح بالا برای کتابخانه های یادگیری ماشین و الگوریتم های عددی دیگر تبدیل کرده است.

سرویس های وب و API های راحت در پایتون

کتابخانه های بومی پایتون و چارچوب های وب شخص ثالث روش های سریع و راحتی را برای ایجاد همه چیز از REST API های ساده در چند خط کد گرفته تا سایت های تمام اطلاعات و داده محور فراهم می کنند.
 آخرین نسخه های پایتون از پشتیبانی گسترده ای از عملیات ناهمزمان پشتیبانی می کنند و به سایت ها اجازه می دهند ده ها هزار درخواست را در هر ثانیه با کتابخانه های مناسب بررسی کنند.

 

 

 

 

برنامه نویسی و تولید کد در پایتون

در پایتون، همه چیز در زبان یک شی است، از جمله ماژول های پایتون و کتابخانه ها. این اجازه تا پایتون به عنوان یک تولید کننده کد بسیار کارآمد کار کند، نوشتن برنامه هایی را که عملکردهای خود را دستکاری می کنند و نوعی قابلیت توسعه دارند که به سختی یا غیرممکن است به زبان های دیگر امکان پذیر شود.

از پایتون همچنین می توان برای ایجاد سیستم های تولید کد ، مانند LLVM ، برای ایجاد کارآمد کد در زبان های دیگر استفاده کرد.

کد چسب در پایتون

پایتون غالباً به عنوان زبان چسب توصیف می شود ، به این معنی که می تواند کدهای متفرقه (معمولاً کتابخانه هایی با رابط های زبان C) را با هم کار کند. استفاده از آن در علم داده و یادگیری ماشین در این زمینه است، اما این تنها یک تجسم ایده کلی است. اگر برنامه ها یا دامنه های برنامه ای دارید که می خواهید آنها را متوقف کنید، اما نمی توانید مستقیماً با یکدیگر صحبت کنید، می توانید از پایتون برای اتصال آنها استفاده کنید.

جایی که پایتون کوتاه می آید

همچنین لازم به ذکر است که انواع وظایف پایتون برای آنها مناسب نیست.
پایتون یک زبان سطح بالا است ، بنابراین برای برنامه نویسی در سطح سیستم مناسب نیست .درایورهای دستگاه یا هسته سیستم عامل خارج از تصویر هستند.

همچنین برای شرایطی که باینری های مستقل بین پلتفرمی را می طلبند ایده آل نیست. شما می توانید یک برنامه مستقل پایتون برای ویندوز ، MacOS و Linux ایجاد کنید، اما نه با ظرافت یا به سادگی.

پس نتیجه گیری می کنیم پایتون بهترین انتخاب نیست که سرعت در هر جنبه از برنامه اولویت مطلق باشد. برای این کار، بهتر از C / C ++ یا زبان دیگری با همان کالیبر هستید.

نکته مهم پایتون این است که پایتون راهی برای بیان اقتصادی مواردی مانند حلقه هایی که روی چندین اشیا تکرار می شوند و انجام یک عمل ساده بر روی هر عنصر در حلقه ، یا کار با مواردی که نیاز به آشکار سازی و دفع صریح دارند را بیان می کند.

ساخت و سازهایی از این دست به توسعه دهندگان پایتون اجازه می دهد تعادل و سختی و خوانایی را حفظ کنند.

سایر ویژگی های زبان پایتون برای تکمیل موارد استفاده معمول است. اکثر انواع اشیا مدرن به عنوان مثال رشته های Unicode، مستقیماً در زبان ساخته شده اند.
ساختارهای داده ها مانند لیست ها، دیکشنری ها (به عنوان مثال ، hashmap ها یا فروشگاه های مقدار کلیدی) ، tuples (برای ذخیره سازی مجموعه های تغییرناپذیر اشیا) و مجموعه ها (برای ذخیره سازی مجموعه اشیا unique منحصر به فرد) - به عنوان موارد با استاندارد در دسترس هستند.

پایتون 2 در مقابل پایتون 3

پایتون در دو نسخه در دسترس است که به اندازه کافی متفاوت هستند تا کاربران جدید زیادی را جذب خود کنند. پایتون 2.x ، شاخه قدیمی میراث ، تا سال 2020 همچنان پشتیبانی می شود (یعنی دریافت به روزرسانی های رسمی) ، و ممکن است پس از آن به طور غیررسمی ادامه یابد.
پایتون 3.x ، تجسم فعلی و آینده این زبان، دارای بسیاری از ویژگی های مفید و مهمی است که در پایتون 2.x یافت نمی شود، مانند ویژگی های نحوی جدید (به عنوان مثال اپراتور Walrus) ، کنترل های بهتر همزمانی و موارد دیگر مفسر کارآمد

 

به دلیل کمبود نسبی پشتیبانی از کتابخانه شخص ثالث ، پذیرش پایتون 3 برای طولانی ترین زمان کند شد.
بسیاری از کتابخانه های پایتون فقط از پایتون 2 پشتیبانی می کنند و تغییر کار را دشوار می کند. اما طی چند سال گذشته، تعداد کتابخانه هایی که فقط از پایتون 2 پشتیبانی می کنند کاهش یافته است. همه محبوب ترین کتابخانه ها هم با پایتون 2 و هم با پایتون 3 سازگار هستند. امروز پایتون 3 بهترین انتخاب برای پروژه های جدید است. هیچ دلیلی برای انتخاب پایتون 2 وجود ندارد مگر اینکه چاره دیگری داشته باشید. اگر با پایتون 2 گیر کرده اید، استراتژی های مختلفی در اختیار دارید.

 

کتابخانه های پایتون

موفقیت پایتون به اکوسیستم غنی نرم افزار شخص اول و سوم بستگی دارد. پایتون هم از یک کتابخانه استاندارد قوی و هم از مجموعه ای سخاوتمندانه از کتابخانه های سازنده شخص ثالث که به راحتی به دست می آیند و به راحتی قابل استفاده هستند، سود می برد. پایتون با دهه ها گسترش و مشارکت غنی شده است.

کتابخانه استاندارد پایتون ماژول هایی را برای کارهای معمول برنامه نویسی فراهم می کند  ریاضیات ، مدیریت رشته ها ، دسترسی به پرونده ها و دایرکتوری ها ، شبکه سازی ، عملیات ناهمگام، رشته کردن، مدیریت چند پردازشی و غیره. اما همچنین چیزی شامل ماژول هایی است که وظایف برنامه نویسی سطح بالا و مورد نیاز برنامه های مدرن را مدیریت می کنند: خواندن و نوشتن قالب های فایل ساخت یافته مانند JSON و XML ، دستکاری فایل های فشرده، کار با پروتکل های اینترنتی و قالب های داده (صفحات وب ، URL ها ، ایمیل). اکثر کدهای خارجی که یک رابط عملکرد خارجی سازگار با C را نشان می دهد با ماژول ctypes پایتون قابل دسترسی هستند.

 

سخن آخر

پایتون یک زبان برنامه نویسی عالی و کاربردی برای کسانی هست که می خواهند زبان برنامه نویسی یاد بگیرند. توصیه می کنیم اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید حتما به سراغ پایتون بروید که به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.

فناوری و تکنولوژی...
ما را در سایت فناوری و تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ملیکا fanavari-bartar بازدید : 172 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1400 ساعت: 18:51